Halaman

Hikayat Pak Pandir Dan Tukang Karut...

Pak Pandir dan Tukang Karut menaiki kereta api buat pertama kali dalam sejarah hidup mereka...

Kedua-duanya turut membawa sesikat pisang sebagai bekalan semasa dalam perjalanan...

Setelah agak jauh perjalanan mereka pun mula terasa lapar, lalu tukang karut memberikan sebiji pisang pada Pak Pandir....

Dengan gelojohnya pak pandir pun terus menggigit pisang di tangannya...

Tiba tiba kereta api melalui satu terowong yang panjang...

Pak Pandir : Kau dah makan pisang tu?

Tukang Karut: Belum lagi...

Pak Pandir : Eloklahhh... .. Jangan dimakan... Aku baru gigit jea, terus mata jadi buta!...

7 ulasan:

  1. ada unsur2 double meaning ker? huhuhuh

    BalasPadam
  2. eh cam pisang lain je ni hahhaa

    BalasPadam
  3. hahah.. nnt time kuar terowong tu, ckp kat pak pandir, ko tak buta sebb ko habiskan terus pisang sekali ngap hahaahahah...

    BalasPadam
  4. haha vongok je pak pandir tuh

    BalasPadam
  5. haha..ap la pak pandir ni..

    BalasPadam
  6. ahahahaha......

    ehh...khai apakah????

    BalasPadam

Tuan ketam padi pulut,
Saya ketam padi Jawi;
Tuan berkata sedap di mulut,
Saya mendengar sakit hati.