2013/01/19

Ini Semua Salah Kerajaan...

Pendidikan percuma... Sepatutnya diberikan kepada semua... Tak kira kaya atau miskin...
Ini semua salah kerajaan... Kerana tak bagi percuma...
Tapi tak nak pulak salahkan diri...
Kenapa la aku tak belajar sungguh2 dulu sampai tak layak pun nak mohon biasiswa?
Padahal, masa sekolah dulu dah pun diberi percuma... Semuanya percuma...

Harga barang naik... Salahkan kerajaan...
Yang geli hati... Peniaga yang marahkan kerajaan...
Padahal... Siapa yang kaut untung?

Owh... Senangnya hidup...
Buat salah... Salahkan kerajaan...
Dipersalahkan... Boleh u turn salahkan kerajaan...

Beli kereta mahal... Salahkan kerajaan...
Beli rumah mahal... Salahkan kerajaan...

Dah tu?
Semua pun salah kerajaan...

Siapa yang kutip untung????
Owh... atau lebih tepat kaum mana yang kutip untung????

Hidup susah pun... Salahkan kerajaan... Padahal diri sendiri malas nak berusaha...
Bangla yang datang sini sehelai sepinggang pun... Bila balik bangladesh, dia dapat rumah sebesar istana dan bergelar jutawan!!!!

Owh... Senangnya hidup!!!

Owh... Bukan... Senangnya hidup di Malaysia...

Listen... 

Ah... Malas nak dengar!!!!!

NotaKarut: Belajar bersyukur... Jangan nak banding2 kan dengan orang lain...

19 ulasan :

Haryz Khairuddin berkata...

betul gak. sebab dari kecik dah terbiasa dgn budaya suka menyalahkan orang lain kecuali diri sendiri. kalau perasan la..

Tukang Karut berkata...

ah... nasib baik ko tak salahkan aku...

norh berkata...

org yang memberi lebih baik dari org yg menerima..

Miss A berkata...

haha, listen, listen, listen! :P

Muttallif berkata...

Selalunya lumrah manusia. Dia akan menyalahkan sesiapa sahaja sedangkan dia tidak pernah fikirkan salhnya sendiri.

Tukang Karut berkata...

ko bermurah hati nak bagi aku camera ko ke?

Tukang Karut berkata...

shutup!!!!

Tukang Karut berkata...

dah tu... tak kan nak ngaku berak tengah jalan lak kan... eh... macam biasa buat je kan...

Asrul "iLham" Sany berkata...

listen..listen...listen... TK dh marah hahhaa

Hadira Kifly berkata...

sebab tu lah ada lagu bangau oh bangau.... at the end baru nak mengaku salah sendiri...

aimi adilah berkata...

aku setuju dgn notakarut kau....... =)

maitimie berkata...

hahaha! listen listen listen.

padahal baca je pong. mana nk dgr. haha

chill tK! yoow!

Tukang Karut berkata...

Eh... Tu belum marah la... Tu baru nasihat....

Tukang Karut berkata...

Aku ada satu lagi lagu bangau... Tapi aku nyanyi masa mandikan anak je...

Tukang Karut berkata...

Si maknanya ko akan undi aku mCasa PRU13 ni kan kan..

Tukang Karut berkata...

Yoooyoorrrr je ko ni kan....

hassy chan berkata...

hahahaha.. marh benor kau..
biorla dorang.. cmpak pegi bangla bru dorg tau realiti kehidupan.. kalo kt msia pun x rti syukur.. ngee

izfanora berkata...

yang salah org yang bodoh tu.. yg suka menyalahkan org.. ada ke mana2 hadith yang sebut, bila sahaja lahir anak adam ke muka bumi, maka, hidupnya akan senang kerana dibantu kerajaan? nak masuk syurga pun bukan kerajaan yg tlg.. diri sendiri jugak ! benci r dgn org bodoh ni..

Ema Blog berkata...

tak dengar...cuma baca jer...