2011/01/31

Hujan - Banjir - Sejuk - Cuti - Kerja!!!

Bila hujan turun, tak henti2, lebih 48 jam, hasilnya = banjir...
(10 years return period rains - orang teknikal faham la ni...)

Bila hujan mencurah-curah tanpa henti, suasana sekeliling jadi sangat sejuk... rasa macam duduk di fraser hills... nak mandi pun fikir 3, 4 kali... air dalam kolam rasanya macam air batu... beku... kebas kalau kena... Sejuk2 ni juga menyebabkan perut ku sentiasa berlubang... haihhh.... penat dah nak menampal yang bocor ni...

Bila hujan turun juga, dengan banyak nya... kemungkinan berlakunya tanah runtuh juga tinggi... Bila ada tanah runtuh, maknanya aku kena pergi... bila aku kena pergi, maknanya, tak ada maknanya cuti aku hari ni... haihhh... tak apa la... rakyat didahulukan... terpaksa juga pergi, lagi2 kalau melibatkan rakyat di negeri sendirikan... rugi cuti ai hari ni...

tak pe la... untuk rakyat juga kan...

10 ulasan :

nohfee berkata...

kat kwsn umah aku ni pon asek hujan je~~ cuaca yang lembap buatkan aktiviti aku pon jd lembap. hehe

Nasriq berkata...

bila aktiviti jadi lembab, perut tak lembab pun kan...lapar jea...

nohfee berkata...

tu la peliknya~~ haha

Nasriq berkata...

"haha" tu membawa maksud apa yea?
banyak maksud tu...


=p

Fida Ghazi berkata...

aku suka hujan..

trrrrrr...trrrrrrrrr..trrrrrrrrr...

Nasriq berkata...

Fida: trrrrrr... trrrr... ke cruttt cruttt cruttt?

Yutaka Mushimura berkata...

emmm...terpanggil untuk mengomen...

aigooooo...


tips terbaru

Tips Bagaimana Nak Menyayangi Seseorang

Kenali Hati Lelaki Dan Cara Memikat Hati Sanubari Teruna

Eda berkata...

lemau nya nak gi keje hari ni..huaarrghhh...

Nasriq berkata...

mr jepun...komen....jgn tak komen

Nasriq berkata...

Eda: KL cuti ma hari ni... mana ada lemau... eh ke limau?