2011/01/22

Susahnya Nak Senyum...

Dah memang muka aku ni susah nak senyum... Muka berlagak mintak ditumbuk...
Kalau dah paksa-paksa senyum tu, maka akan lahirlah senyuman yang tak ikhlas...

Lepas ni, aku dapat satu assignment dari cik tunang, kena duduk depan cermin dan senyum sorang2...Lepas ni kalau ada sesiapa yang terjumpa aku asyik tersenyum tu, jangan la tegur... Sesungguhnya aku sedang berlatih untuk senyum... senyum yang menawan...konon la...


Kacak luar...
Kacak dalam...
Kacak dengar sini...
Kalau saya senyum...
Awak mesti senyum sekali...
Kalau kita senyum...
Semua orang berjangkit...
Bila semua orang senyum...
Dunia tiada penyakit...

Senyum...
Tak perlu kata apa-apa...
Senyum...
Tak perlu kata apa-apa...
Senyum...
Tak perlu kata apa-apa...
Senyum...
tak perlu kata apa-apa...

Senyum seindah suria...
Yang membawa cahya...
Senyumlah dari hati...
Duniamu berseri...

Senyum... kepada semua...
Senyumanmu amatlah berharga...
Senyum... membahagiakan...
Dengan senyuman terjalinlah...
Ikatan...


Manis wajahmu kulihat di sana...
Apa rahsia yang tersirat...
Tapi zahirnya dapat kulihat...
Mesra wajahmu dengan senyuman...

Senyuman... senyuman...
Senyum tanda mesra...
Senyum tanda sayang...
Senyumlah sedekah yang paling mudah...
Senyum di waktu susah...
Tanda ketabahan...
Senyuman itu tanda keimanan...
Senyumlah senyumlah senyumlah senyumlah...

Hati yang gundah terasa senang...
Bila melihat senyum hatikan tenang...
Tapi senyumlah seikhlas hati...
Senyuman dari hati jatuh ke hati...

Senyumlah senyumlah senyumlah senyumlah...

8 ulasan :

nohfee berkata...

nohfee sgt suka senyum. tapi akan jadi masam balik ble org tak senyum balik kat kita. adeh~

Nasriq berkata...

kalau senyum semula jadi tu tak pe...senang jea...ni nak senyum depan camera yang jadi kaku ni...jadi senyuman plastik... bibir pun nampak menggigil...

shasha berkata...

hehe..sama lah kita... muka mitak penampor ja padahal hati baek apa.. hehe :D

kena praktis senyum jugak lah nti !

Juraidah Hashim berkata...

senyumanmu sungguh seksi..ahahaha

Nasriq berkata...

Shasha: susah kan nak berlakon senyum ni...

Nasriq berkata...

Jue: seksi hang kata? seksi tang mana la tu!!! terseksa dengar tau..

Fida Ghazi berkata...

senyum tak senyum...

tetap cabi!

wagagagagagaaaaa....

Nasriq berkata...

yea... ai ni dalam proses mendiet dan menguruskan pipi la ni...