2011/04/29

"berkongsi adalah menjaga"...

Ada orang mata sakit...
Sampai bengkak bengkak bernanah busuk bertaik mata..
Itu tak apa...

Ada orang sakit mata...
Tak boleh tengok orang lebih...
Ada jea yang tak kena...
Ini yang tak betul...
Itu tak betul...
Tapi apa boleh buat...

Ada orang hatinya sakit...
Sampai kadang2 sampai badan jadi kuning atau biru...
Itu tak pe...
Itu ujian dari Pencipta...

Tapi yang peliknya...
Ramainya orang sakit hati...
Sakit hati... Ada sahaja yang tak kena...
Sakit hati... Iri hati... dan semaksudnya...
Owh... bahaya...

Nota Karut: sebahagian intipati tazkirah Jumaat siang tadi...

20 ulasan :

KUREKURE COMEL berkata...

mina rasa mina tak sakit hati dgn TK hari ni....sbb...hehehe....


betul lah...kalau dari manusia tu...
mina rasa nak tenyeh2 dgn lada boh je....hihihi...

Nasriq berkata...

mina: sebab dapat bonus... kan kan... dua bulan lak tu...

norh berkata...

nak ubat ke? meh ambik meh..he he

Nasriq berkata...

Norh: ada ubat?

ishiko berkata...

jengjeng.. bahaya~

Eda berkata...

jgn...jgn sakit hati..nnt hati jadi busuk pulak bila dah sakit..eh..huhu

Nasriq berkata...

Ishiko: jeng jeng jeng dan jeng kejeng!

Nasriq berkata...

dah busuk dah... tinggal menanah jea ni eda...

intan suraya berkata...

kalo dah sakit sgt hati tu, buang jela x pn derma pd yg memerlukan..hehe

aisyah ahmad berkata...

hati..kalo dah busuk..
memang susah la..

Fida Ghazi berkata...

kelebihan orang..selalunya..saya tak sakit hati..

tak jealous..


cuma envy.

Mr iz berkata...

wah yang tu dah bahaya.. boleh memyebabkan perasaan dengki itu timbul... bahaya ni.... orang yang macam ni nak kena kasi karate...wachhaaaa...he he he

azi nur berkata...

peh betul la minah..tenyeh jek

Nasriq berkata...

Intan: tak bolah nak derma dah... separuh dah bagi kat orang lain dah... huhuhu...

Nasriq berkata...

AA: ubatnya? buang sahaja kan?

Nasriq berkata...

Fida: hoho... cam lebih kurang sama jea..

Nasriq berkata...

Mr Iz: huhu... cam ne kalau yang sakit hati tu diri sendiri? cam ne nak karate diri sendiri tu yea? huhu... tunjuk ajar ku sifu...

Nasriq berkata...

Azinur: hoho... nak tonyoh apa ni?

zati embong berkata...

bahaya kalau sakit mata!

leh berjangkit!

hihi

Nasriq berkata...

Jat: jat lepas ni tak sakit mata dah pasal dah ada depan mata dah sekarang!