2011/04/17

Berpantang...

Berpantang maut sebelum ajal...
Melujur lalu melintang patah...
Ibarat menolak batu dengan kayu, batu masuk, kayu pun lepas...

Pantang?

Pantang apa pulak ni?

Hoho...
Pantang... Pantang jumpa makanan...
Lagi lagi kalau aku jumpa makanan ni...

Aku senaraikan sepuluh makanan yang aku pantang jumpa...
Tak kisah la waima perut masa tu memang tengah sendat mendat...
Akan dicuba telan jugak walaupun sampai paras halkum... Hohoho...

10. Gulai ikan semilang sungai salai... campur pulak daun ntah apa kenamanya ntah...
9. Lompok durian... erm... sedapnya kalau dapat cicah dengan roti... zrupppp!!!
8. Wajik durian... Hoho... Asal ada nama durian sudah cukup membuatkan selera terbukak...
7. Wajik Sirat... Sangat susah nak dapat sekarang... Kalau ada jual pun, tak sedap sangat... Dah kurang kick... Kurang lemak manis...
6. Tapai... Hoho... Aku boleh habiskan sepuluh bungkus sekali hadap... Lepas tu confirm pening mabuk... Hohoho...
5. Gulai daging salai campur dengan bacang... atau belimbing... ermmm.... yummmyyyy..
4. Payau (rusa liar), kancil, napoh dan se...belut... goreng pun sedap...
3. Sambal daun kayu... Ada pulak petai... Campur sikit tempoyak baru yang manis lagi... ermmm zrupppp.... sambil sapu air liur yang meleh ni...
2. Gulai maman campur dengan ayam kampung...Memang pantang sangat ni... Pantang jumpa betul!!! Erm.... Tapi sayang seribu kali sayang... Hanya orang orang Moncheh jea yang tau masak ni...
1. Durian... Dapat pulok Durian IOI ke, musang king ke, anghai ke... ermmmm..... zrrruuupppp!!! Confirm tak tolak punya...

Nota Karut: perasan tak berapa banyak produk berasaskan durian dalam senarai tu... hohoho... Itu menunjukkan aku tengah kemaruk nak makan durian... Ada sesiapa yang nak belanja???

44 ulasan :

zati embong berkata...

haha.ala tukang karut,kalau da ngidam sgt trun bentong la,bersepah durian.duduklah dr pg smpai ke ptg makan durian puas2.

Eda berkata...

ermm...smlm ronda2 nak cari duyan kat area umah akak, satu gerai pon tak bukak..skang nak cr batu belah batu bertangkup sbb kempunan x dpt duyan smlm..huhu

Nasriq berkata...

Jat: Bentong? Erm... Tak sedap... Muahaha... nak turun Batu Pahat selasa ni... Makan durian IOI gred AAA punya...

Nasriq berkata...

Eda: turun sini minggu depan, ai bawak pergi bentong... jat belanja!

M a W a D D a H berkata...

aku pun tgh kemaruk durian nie...aduyaiiii..duk sebut2 lak kat entry nih...hehehe...

lamanya xmakan jeruk maman...aku suka gak...

lompok tu ape?? hehe

Nasriq berkata...

Ada: hoho... orang pantai timur je makan jeruk maman... orang N9 makan gulai...


ala... nak terangkan pun susah la adah menatang lompok tu... yang cicah dengan roti tu...

M a W a D D a H berkata...

yeke org pantai timur je...member aku orang kedah pun mkn gak...hehehehe...saje je nk takutkn tukang karut...hahaha...

kehkehkeh..yela...lompok ni cecair ker, pepejal ke atau spesies ngan nasi?? hehehe...ade resepi x? chewahh, mcm aku nk bt jer kan..:p

Nasriq berkata...

Adah: yea la... orang lain makan cara jeruk... N9 je masak gulai...


Nak resepi ke? ermmm... Onang bonar tu... Tanya kat mina... dia terrorist pasal masak memasak ni...

M a W a D D a H berkata...

oo yeke...baru tau...hihihih...

Nasriq berkata...

hoho... nak buat cam ne... lain padang lain belalang la kan...

azi nur berkata...

den ta boley nampak deriann cendol derian, lempok derian...segale berkaitan derian den ngapp!!! hahaa

Yutaka Mushimura berkata...

dan setaip kali musim durian...tah kenape asyik dapat sakit tekak jaa...tak dapat nak jamah seulas durian pun.....huhuhuhh

ïêmå å¢klê§ berkata...

sedapnya durian..
nak makan ngn pulut..

Nasriq berkata...

Azinur: eden pun samo je... den pun tak yo boleh nak nengok... kot ado duyan tu, habis la den bersila tak pandang kiri kanan dah...

Mr iz berkata...

wah ni dah macam mengidam ni...he he he... pantang... pantang jumpa...he he he sepuloh senarai tu cukup menyelarakan aku ni...he he he .... mana ko cari yang baik punya tu...jgn lupa bagi tau lokasi...he he he...nak juga test ni... huuuhhh..tetiba cacing mengamuk ni...he he he...cargas..he he he

Nasriq berkata...

Mr Jepun... Nak ikut tak pergi pahang? ada kenduri duyan kat sana...

Nasriq berkata...

iema: hoho... dapat pulok santan kan... ermmm.... adei....meleleh basah dah ni....

Nasriq berkata...

Iz: hoho... hanya maniam sahaja yang mengenal manikam... eh?


aku tak bertanggungjawab terhadap acara kecacingan yang mengamuk! hoho...

cek chun berkata...

cis.. cis.. kenapa aku baca entry ni. wrong time gila..lapooooo

durian ada sikit dalam esbok nih. konon nak buat ciskek. tak jadi2 pun. satgi ada yg kena baham nih..kekekeh.

paling suka daun2 dengan petai tu la. dah la payah nak cari. aku dok penang la.

Nasriq berkata...

cek chun: hoho... lupa nak bagi amaran tadi...

Aretikz berkata...

pergh ~ payau.. terliur geng.. haha..

Nasriq berkata...

aretikz: zzzrrrrrruuuuuuuppppppppp!!!

norh berkata...

minat durian gak..tapi kalau ada depan mata la..kalau tak, tak g cari pun..

KUREKURE COMEL berkata...

perhhhh...perhhhhhh....perhhhh....
semua mkanan kegemaran mina tu...



tp skrg kena pantang..sob...sob...

intan suraya berkata...

waaa..sume mcmx kena je ngn selera intan..huhu

p/s: kt pasar kedai payang ada banyak jual durian siam..

Nasriq berkata...

Norh: punya la banyak durian balim pulau... nak cari pe lagi? huhu... hulur duit jea...

Nasriq berkata...

Mina: pantang la dulu...

dah nama pun kita ni senegeri... confirm la suka makanan yang sama...

Nasriq berkata...

Inta: tak main la duyan siam...

khaifaiz berkata...

Tak selera nak makan.. sedang berpantang.. Pantang nak membeli.. jd TK kene belanja la

Nasriq berkata...

Khaifaiz: aku pun tengah pantang jugak ni... pantang orang mintak belanja...


huhuhu... kalau orang belanja tak pe...

plankton berkata...

dalam senarai ni..IP knl durian..tapai..n wajik durian je...seb bek..klo tak..skali ngn IP tumpang ngidam..payah pulak nnti..^_^

Fida Ghazi berkata...

eleh..kaki kerusi tu kalo buat bentuk durian pon ko tokak kan cabi kan?

Surie berkata...

Terliur suda..thn ni xmkn lg durian =(

LiErOSe~QiEmi berkata...

jommmm.. nak ikottt nak doyan bentonggggggggggggggg wohhh gile sedappppppppppppppppppp!!!! weiiii nak gi lagi ajak la weiiiiiiiiiiiiii maukkkk!!!!!.. tak dapat ikot, tlg tapaukan pun ai tak kisahhhh haaahahh

lalink7 berkata...

no 4 xpenah makan..sedap ke rusa liar tue..nak try la makan...

Nasriq berkata...

Plankton: hoho... apa susah... cari jea la... takkan la pak arab tu tak pandai buat kot?


:P

Nasriq berkata...

Fida: kepala fida pun dah nampak bentuk durian dah... ngaummmm...

Nasriq berkata...

Surie: Zrrrruuuppp!!!

Nasriq berkata...

bunga: nak ikut? erm.. mulut tempayan nak ikut pe nye...

Nasriq berkata...

lalink... hoho... sila la rasa.. try ayam hutan dulu...

dja_amiensukhri berkata...

lompok duyan, wajik duyan.. waaaaaaa.. terliur jugakk.. (@_@)

Nasriq berkata...

dja: huhu... tak tak tak... aku memang sengaja nak buat orang terliur...

aisyah ahmad berkata...

AA baru duk kat moncheh ni ha..
hari tu..pekena makanan yang no 2 tu..perghhhh..juling sekejap!!best gile TK oo...

Durian??musim durian nanti..jemput le dtg umah AA..banyok benor derian kat situ..silalah TK makan sampai terbuntang...;p

Nasriq berkata...

AA: sedap sehingga menjilat jari kan kan kan...
eh... AA duk moncheh kek mano?