2012/05/25

Apa Barang Seringgit...

Hai...

Kata Kata Jumaat.

Salam Jumaat...

Handphone berjenama... Kalau tak ada nama samsung... Tak beli dah...
Kalau setakat handphone BB a.k.a Beli & Buang, setakat tujuh lapan ratus pejam mata je beli...
Apa barang nak pakai Nokia Cokiaaa 3310...

Jam... Lagi seringgit je nak cukup dua ribu harganya...
Itu pun mampu... Apa barang nak beli jam sepuluh ringgit jam pasar malam...
Pakai seminngu dah rosak...

Baju... Bonia... Apa barang baju Mydin...
Seluar... Bonia... Apa barang seluar Suave...
Kasut... Bonia... Apa barang kasut Bata...

Makan...ermmm... Nak mewah dan sedap jea...
Nak makan tempat standard je...
Kurang kurang pun McD... Beriani kambing pun dah RM9...
Apa barang makan ikan kering...

Rokok... Bangga hisap dua kotak sehari!
Bukan rokok gulung tau... Tak main la rokok gulung...
Tak ada class... Apa barang!!!
Kurang kurang Dunhill la... Baru ada standard...
Mulut terkumat kamit hembus asap memuja memberi makan jin...

Tapi bila pi masjid nak sembahyang Jumaat, tabung derma lalu...
Segan segan nak keluar duit...
Aik... Seringgit je bang...
Apa barang seringgit bang... 
Nak beli air tebu dekat pasar pun tak cukup la bang...
Cukup ke tu bang nak bawak ke syurga???

NotaKarut: Darah naik ke kepala... Ini kambing punya pasal la ni...

17 ulasan :

chiLleD...!! berkata...

sabar..sabar....

Lea Isnawi berkata...

erk aku guna henset nokia je, baju mydin, seluar suave n kasut bata je

hehehe

Lizzie Yasmin berkata...

Eh jenama pe ko sebut tue, yang aku tau, mydin jer. hahaha

Tinta Lana berkata...

Salam..

#stok buat geli2 ek.sah, ko salu buat kan?hahahaha

terasa aku..tau la aku kai jenama mydin n cap nokia jep..sob sob sob..

derma2, tak leh nak citer..sendirik2 punya story, keh3. Kalau ada lebih tu, bagi lah lebih skit..itu jep,hehehe

Chuu Muqhlis berkata...

sauk yang mampu sudah la..

darah tinggi ke tk?

HAdira Kifly berkata...

haha.. tu pun nak sentap ke .. hulur je lah lagi not sepuluh tiga keping ke... ehehehe

Titisan Hujan berkata...

pakai nokia 3310 jaaa kiter ni

si robot comel berkata...

nokia 3310 paling best kot

Cik tikah berkata...

bila dah tak de duit, barang rm1 pun jadi ler. haha

siti zulaikha berkata...

ehemm betoll tu ramai yg mcm tu.. follow awkk.. :) jemput komen.. :)

biela bell berkata...

biasalah tu..nampak dunia lebih daripada akhirat..

biela bell berkata...

biasalah tu..nampak dunia lebih daripada akhirat..

ctk berkata...

kambing pulak dipersalahkan ..huhu

syiela berkata...

jam pasar malam je ni

kambing juga yg salah bukan mulut ke yg makan :)

lieynanilaz berkata...

agak-agak ada yg sentap tak?..hehe.

aimi berkata...

seringt blh naik bas g giant sh.alam =)

Rain berkata...

oit oit, dah lama aku tak beli baju baru kasut baru..