2012/05/31

Tipikal Kedai Melayu...

Hai...

Ciri ciri tipikal kedai makan pengusahanya melayu...
  1. Ambil pesanan: Dua tiga kali ambil pesanan... Sebab lupa... Kalau tak lupa pun salah hantar makanan...
  2. Naik lenguh tangan nak bagi pekerja kedai nampak, nak buat pesanan makanan... Sampai ketiak jadi masam, tak nampak nampak jugak
  3. Nak bukak kedai... Nak maju... Tapi bukak 5 meja je... Apekehalnyaaa...
  4. Nak maju... Nak untung banyak... Nak cepat... Tapi tukang masaknya seorang sahaja...
  5. Konon nak maju... Tapi kualiti ke laut... Minum Air laut pun terasa masin...
  6. Apa lagi? Korang tambah la... Kasi taruk sikit...
NotaKarut: Mood nak kerja tak ada...

15 ulasan :

Fida Ghazi berkata...

bagi duit 50 - duit kecik takde?
bagi duit 10 - duit kecik tade?
bagi duit 5 - duit kecik tade?

bayar pakai syiling ye..

aimi berkata...

biler dh maju cikit.... mule nk balagak... ambil order pon nk xnk je

syiela berkata...

hahahha.. no komen

HAdira Kifly berkata...

datang kedai, kita tanya "apa yg ada?"..

Dia cakap;

"makanan dah habis kak. Laksa habis, mee goreng habis, nasi lemak habis, roti canai pun dah habis.. akak datang lambat sangat... hehh" Dengan gaya belagak lagi bangga diri.


Apa lagi tunggu, blah la ! huhu :P

sis92 berkata...

makanan dah hbis.
tak bagi menu.
tak da duit kecik.
kotor.
blablabla blablabla

Lea Isnawi berkata...

kedai makan tempat aku keje oke
dan aku sebagai waiter, dgn pantas mengambil order, tanpa sebrg masalah

eheeee

Rain berkata...

ayuh bangunlah wahai bangsaku. kita bijak dan kreatif, cuma buangkan sifat malas itu!



#awat naik hangin ni TK? tidoq x cukup ka

lieynanilaz berkata...

takde nak tambah...otak tepu tapi apa yg kamu kata tu betul..:)

♥ Nana BamBam ♥ berkata...

pelayan vhangang..huhu

Ym.Bundle berkata...

kedai mkn je ke Tk?..kedai lain camne..hahaha...tapi tak semua la kan..

Juliet_iRa~" berkata...

tak semua..huhu

tp ada gak kena camni..terutama kedai seafood........waaaaaaaa..asyik habis je!hukhuk

ctk berkata...

kalau amek order...muka cm nk mintk pelempang...senyum la ckit..huhu

NOOR FATIN berkata...

tensen dgn org amik order muka masam bukan main mcm perompakk

MamaEma berkata...

otak dah fikir ke kluang malam ni..so, tak dapat nak bg komen pasal kedai makanan melayu ni...

norh berkata...

Tunggu tk buka kedai makan ;)