Langkau ke kandungan utama

Duit Berkepuk-kepuk...

Peristiwa yang berlaku di Isnin...

Gadis A: Selamat pagi... Boleh saya bercakap dengan En Tukang Karut... Eh... En Nasriq...
Tukang Karut: Yea... Ada apa?
Gadis A: Saya dari Syarikat Bunusline... En. ada masa 5minit tak untuk saya menerangkan produk kami...
Tukang Karut: Yea...
Gadis A: Bla...Bla...Bla...
Tukang Karut: Yea...
Gadis A: Bla...Bla...Bla...
Tukang Karut: Yea...

Lima minit kemudian...
Tukang Karut: Saya tak berminat la...
Gadis A: Kenapa En tak berminat yea...adakah harga kami terlalu mahal atau apa...Bla...Bla...Balasubraniam...bla... dan bla juga...

Tukang Karut: berdiam...dan perlahan2 tekan button merah di henpon... ha,...cakap la sorang2 sampai berbuih2 mulut... dah 5 minit aku bagi free... lagi mau lebih nak paksa2 orang pulak...

Peristiwa hari Jumaat pulak... Hari ni la tu..



Sama... Perbualan yang sama... Tapi hari ni, 3 syarikat yang menelepon aku, dan satu bank... menawarkan kad kredit, pinjaman, insurans dan juga kad diskaun...

weii... tolong la... korang ingat aku ni duduk tidur atas duit ke... memang... aku tau duit aku berkepuk-kepuk... semua duit dalam bank tu, memang dah sah2 bukan aku yang punya...

Kalau korang letak Fasha Sanda ke... Syarifah Amani ke... Terliur gak la aku...
Ni ntah ko letak bapok mana ntah lepas tu buat suara2 manja menggoda... Ingat cara macam tu,aku boleh tergoda la tu, dah la pasang perangkap nak bangkrapkan aku...

Tolong la... Not my Taste..
lagipun aku kan kedekut...cukup2 la apa yang dah ada ni...
Hairan jugak aku ni... Dari mana la menatang semua ni dapat no aku... semua nye nak perabis duit aku la ni...

Kalau nak bagi duit dua tiga juta tak apa la jugak... tetttttt... nak jugak aku dengar...lima ratus tujuh puluh jam pun aku sanggup...

Ulasan

Eda Latiff berkata…
kalau ai, loudspeaker kan je hp tu..pastu bia dia ckp sorg2..hahaha

last2 ckp, 'saya tengah bz ni, lain kali la saya dengar awak cakap yea'

hehehe..
NasQ berkata…
dan baru jea 5 minit tadi... maxis pulak call... jual berukban pulak...
NasQ berkata…
huhu...dengar jea la... dah kerja diaorang... tapi jangan la paksa2....
-- berkata…
hak..hak..hak..hak...

selalu kalo jadi camgitu.. pegi dail nombor tepon sendiri *nombo opis* pastu ckp..

"eh..sori2.. ada call..bizi..tatat!"
NasQ berkata…
selalu jugak buat cam tu...muhahahaha...
KUREKURE COMEL berkata…
hehehe...kire pemes la tu...
org paling dikehendaki...

mesti clear dgn bank ni...
bangga tu...kuikuikui...
NasQ berkata…
huhu...bangga ni...kembang kuncup hidung...





bangga la sangat...macam la berjuta duit dalam bank tu...
KUREKURE COMEL berkata…
juta rupiah!...mana mau cari...hahaha
zati embong berkata…
haha..cnfirm tukng karut xnk,mouse pun cilok org punya O.o
AfiqahZ berkata…
hahaha . :P
relax ahh. syok pergh org call.
bg je die cakap lelame. tapaya dgr.
buat bodo smpi die fedup & hang up call. :P
*kejam
NasQ berkata…
kure2 comey: juta2 rupiah nak buat apa... bukannya laku pun...nak beli goreng pisang pun 3 ribu rupiah... gile tul... goreng pisang pun harga 3ribu...
NasQ berkata…
Jat: hang sangat memahami si tukang karut... confirm la tak naknya...melainkan kalau bagi free... tettt...
NasQ berkata…
miracle: dah malas nak buat cam tu..layan jea la, diorang pun nak kerja gak...



ayat kecian ni...
Juraidah Hashim berkata…
aku jd tegas giler skrg ni kalo org kol promote2...sampai laki aku takut tgk aku bertegas tu..hahhah..kalo dilayan kang, mcm2 lak..aku malas nk bg harapan..
NasQ berkata…
Tak boleh ls jue... aku kan insan yang lemah... mudah kasihan.. terutama perempuan pulak yang call... kalau lelaki siang2 lagi aku tutup henpon terus...

Catatan popular daripada blog ini

Ucapan Hari Raya Kelakar...

Koleksi Ucapan Whatapp Hari Raya 2016...  Ketupat pulut di atas para, Hendak direbus di tepi perigi, SMS dihantar pengganti kad raya, Tanda ingatan tak luput di hati. Selamat Hari Raya Aidilfitri, Mohon maaf Zahir & Batin . Kalau dilipek sebosar kuku. Kalau dibontang sebosar alam. Kok hilang dicaghi. Kok hanyut dipinteh. Kok tonggolam disolam. Datang biarla nampak muko. Kok poei biarla nampak belakang. Jauh diimbau,dokek digamit. Seuntai salam,sojambak kato. Dogup bicagho,meghisik raso. Salam Aidilfitri Maaf Zahir & Batin “Biar hati sejernih air, jgn pula dipenuhi lumpur, kalau salah saya belum berakhir, diharap diampun dgn rasa bersyukur”.”Jika budi dipenuhi ikhlas, jgn ia disulam tuba, jika ada salah yg belum dibalas, harap diampun di hariraya”. “Biar amarah disunting senyum, ibarat pekerti disulam kasih, diharap dihalal makan dan minum, ibarat rezki yg tidak disisih”. SELAMAT HARIRAYA AIDILFITRI, MAAF ZAHIR DAN BATIN. Mä$äk £Ã¨mäñg $àmßil bdiri, Hèndäk

Anda Marah? Ni Pantun Kurang Ajar.

Jalan jalan naik basikal, Naik basikal di waktu malam, Ada otak ada akal, Jangan disimpan menjadi pekasam. Pekasam buruk di goreng orang, Bau semerbak serata alam, Tutur kata ibarat parang, Tersilap kata menikam dalam. Belakang parang diasah jangan, Tajam depan tajam belakangnya, Kurang ajar apakah hukuman, Buku lima di pipi la jawabnya.

Pantun Malam Jumaat...

Ubi kayu sedap dibuat pengat Lagi sedap kalau dimasak siti Malam Jumaat datang semangat Almaklum banyak agenda sedang menanti Sedapnya pengat ubi teringat ingat Manakan terlawan si roti jala Ambillah berkat malam Jumaat Mengerat kasih mendapat pahala Di malam hari terasa hangat Memang enak minum air kelapa Malam ni malam Jumaat Tongkat ali jangan dilupa Dah perkena tongkat ali secawan Dicecah bersama kuih bahulu Hendak berblog,berbloglah kawan, Saya bermohon tidur dahulu. NotaKarut: Nak komen? Sila pantun jua... Hahahahahaha... Sekadar gurauan di malam Jumaat... Tak ada apa agenda pun malam ni kecuali nak buat solat hajat dan zikir lebih sikit...