2011/02/20

Perasaan Ditengah Malam...

Tanya si badan,: "Wahai mata, kenapa kau tak mahu lelap..."
Jawab si mata: "sebab otak ni ligak berpusing... Berpinar-pinat pulak aku ni"
Balas si badan : "Kau tak kasihan dekat aku ke wahai mata, aku ni dah penat ni?"
Jawab si badan : "Kau tanya la sendiri dekat otak tu"

Badan: "Wahai si otak, kenapa kau masih lagi berkerja di waktu sebegini, kan lagi elok kalau kau rehat2 sahaja, kau pun tahu kita sama2 dah berkerja seminggu ni..."
Jawab si otak: "Macam mana aku tak kerja, dah hati tu dup dap dup dap jea... Ntah kenapa la dia tu... risau pulak aku..."

Badan: "Hey hati... Kenapa engkau malam ni ha???
Hati: "Ntah... aku pun tak tau... Aku tak boleh la... Bila dah baca kisah orang dan aku tak ambil pusing pun... Aku selalu terfikir kalau aku di tempat orang tu...
Badan :" Siapa orang tu???
Hati :" Ntah... Kau baca la sendiri dengan si mata dan otak tu, aku tak boleh la nak baca lagi... Baca di sini dan di sini juga... Kalau baca tanpa perasaan lagi bagus... Tak perlu menilai...

Baca tanpa hati... Tanpa perasaan... Tak perlu menilai...

12 ulasan :

KUREKURE COMEL berkata...

uit...jgn la cmni..rasa bersalah lak mina...huhuhu...

Nasriq berkata...

huhu... tak ada apa la...




biasa la tu... bukannya kayu tunggul...

ctpayong berkata...

assalamualaikum...

ntah...kak ct pun tak boleh nak tolong dalam hal ni....

Eda berkata...

huhu...

Nasriq berkata...

Ctpayung: tak perlu menolong pun....

Nasriq berkata...

Eda: huhu jea?

Eda berkata...

ermm...nak komen pjg2 tak terkeluar pulak..=)

Nasriq berkata...

:}

nohfee berkata...

kalau baca tanpa hati, macam mana kita nak menilai? =p

zati embong berkata...

pengalaman org lain kita jadikan iktibar..

kan mina syg O.o

Nasriq berkata...

nohfee... tak perlu menilai la... sekadar baca... bukan kerja kita nak menilai orang ni...

Nasriq berkata...

kali ni aku setuju dengan jat... pengalaman orang dijadikan iktibar...




aku akan undi jat kalau jat nak bertanding dalam Dun Kerdau nanti...