2011/02/18

Seafood Sedap di Top Spot Kuching Sarawak.

Seafood Sedap di Top Spot Kuching Sarawak.

Amaran oleh KERAjaan Negara Di Atas Angin sebelum membaca entry ini:

Entry ini akan dipenuhi dengan gambar makanan penambah lemah dan pengecur air liur, jika sekiranya anda tidak dapat mengawal nafsu serakah, dinasihatkan untuk tidak meneruskan pembacaan...






Sebelum tu, macam biasa la... Kita tunjuk yang mentah2 dulu, tapi tak ada la macam di Sabah tu, ikan dia masih lagi hidup masa digoreng...

Udang Lobster dia pun tak la besar sangat, sederhana jea la...
Kalau ke Kuching ni, boleh la singgah ke TopSpot... Level 6... Belakang hotel riverside jea...


Lobster Sawarak
Ha... tengok... semua pun macam melambai-lambai memanggil-manggil jea untuk di masak...
Mana boleh tahan beb...

Ikan Segar Kuching
1st, sup sayur... Yang ni aku yang order, ingatkan nak diet la... Nak makan sup sayur jea... Tapi memang sedap la sup ni... Gred A la aku bagi...

Rancangan nak berdiet dengan makan sup sayur tu macam kurang berjaya la... Godaan makanan laut lain lebih kuat berbanding tarikan sup sayur tu... Sorry la yea sup sayur, anda kurang mendapat perhatian malam ni...

Termasuk malam ni, dah 3 malam berturut-turut makan seafood jea... Lagi lama aku duduk sini, silap-silap boleh kena gout cam ni...

Yang ni best... Tak ada di tempat lain selain sarawak... Umai obor-obor... selain umai obor-obor ada jugak umai ikan... Sedap owh... sehingga menjilat siku wa cakap sama lu... Talak tipu punya owh...

Umai Obor Obor Kuching
Ni pulak.... erm... apa ke nama nya ntah tumbuhan ni... midin ke bidin... ah... lantak la... kalau dekat semenanjung macam pucuk paku la... tapi sangat lain rasanya... ni mungkin versi borneo kot...
Sayur Bidin
Seperti biasa... Tak ketinggalan udang...
Gambar lobster aku lupa ambil la... dah leka sangat makan sampai terlupa si lobster tu...
Tau2 dah tinggal kepala jea...


Yang ni pun special dekat sini, manuk pansoh...
Ala ayam dimasak dalam buluh la...
Tapi... serius wa cakap lu... terangkat beb... wangi jea ayam tu... yummmyyy... lembut... halus jea..
Ayam Pansoh
Menu tetap... kesukaan bos... Ikan kerpu merah... tak kesah la masak apa pun, semuanya sedap.... Erm...yummyyy... isinya... huh... ketika menaip entry ni pun masih lagi meleleh air liur wa cakap sama lu...
Ikan Kerapu Bara Stim

Dah la... tak boleh nak mengarut sangat malam ni... mata dah kabur la... balik ni kena buat medical checkup la... takut2 ada gout jea... dah tiap2 hari melantak seafood...
Lagi pun tak boleh nak up entry dan isi cerita yang sama jea... takut orang cepat bosan lak nanti...
selamat tidur semua...
Guten nacht..

16 ulasan :

KUREKURE COMEL berkata...

ayoooo....raja cabi mangan...kekehkeh.


perhhh..sedap gle...nsib baik alergik ngan seepoood....

tp yg ayam tu agak terliur jgk la...
hehehe....

nnti jgn lupe timbang skali ye...

Nasriq berkata...

tak payah timbang...tau dah confirm naik punya...

KUREKURE COMEL berkata...

ekkk...mina xckp ye....hehehe....

Fida Ghazi berkata...

ko ckp dengan bos... ingatttt!!! aku nak kek lapis sarawak yang bagus2 je..yang corak2 bombastik je.. takat kek lapis dayang salhah yang lapis bodo je..aku tamao!!

kalo tak aku pecah rasia! aku asut bos paling beso jgn sign surat keluar lain kali!!

tshirt sarawak.. aku nak yang kain gred AAA.. tanak yg cikai2 ha!!!

Pastu aku nak kain pua kumbu 4 lai! tade.. mmg aku amukan senin nanti!!!

pastu.. tak kira..terubuk masin pon nak jugak..tak kira!!!


nampak tak aku marah ni! marah ni tengok sifut2 ni!!! tak dapat kawal napsu ni! marah tao tak marah??? iyahhhhhhhhhhhhhhhh!!!

Nasriq berkata...

mina tak cakap pun sendiri sedar diri la...

Nasriq berkata...

ni amaran keras ni yea fida...

Yutaka Mushimura berkata...

woohaaa.cantik giler arr.gambo bro amek....tak tahan tengok bro shoot baik punyer...;)

Nasriq berkata...

Ni puji banyak makna ni mr jepun kan. Kan .kan...

zati embong berkata...

amboi, bnyak betul.ish2 org lelaki bab2 makan plus order memang kalah kami kaum2 wanita.hahaha

bila mau pulang?

Nasriq berkata...

petang ni jat...pukul 2... ni baru memborong lagi ni... beg dah beranak jadi 3 dah... adei...berat seh...

♔ alice charlotte ♔ berkata...

*hungry*

Nasriq berkata...

Alice: dah bagi amaran yea...

Eda berkata...

amboi..tajuk entry tak menahan...untuk ai ada x ole-ole nih??

Nasriq berkata...

Nak ke.. mai amik i dekat klia... 5kek ada ni... tamak betul... orangnya sorang jea...

Eda berkata...

ala...kat klia lagi ke?...dokek yo nih..hehe...satu cukup la..hihi

Nasriq berkata...

Ha... mai la jemput...