2011/02/18

Terlupa lagi... Udang Punya Hal kah?

Ikan terubuk masin... Baru jea settle... Tadi singgah dekat Tamu Satok...
Kek lapis Sarawak... Dah beli jugak, ada la beli dalam seguni... Agak2 cukup tak untuk korang?
Kain batik Sarawak... Esok jea la beli, dengar kata dekat Pasar Selikin lagi murah...

Gambir Sarawak??? Eh... Boleh ke tak ni kalau bagi hadiah ni???
Tapi dah terbeli pulak... ada sesiapa yang dah kahwin tapi sakit gigi tak... Nak tak??? Hanya yang dah berkahwin sahaja yea... Kalau nak, sila berurusan di kaunter pertanyaan yea...

Ikut sangat kehendak bos besar, yang nak sangat pergi sempadan Indonesia tapi tak buat apa pun... sekadar lalu, masuk sempadan, lambai dekat imigresen Malaysia, lambai lagi dekat Imigresen Indonesia,(masuk Indonesia menggunakan pasport 5 jari, sekadar melambai-lambai, sebab masuk guna kereta Gomen), cecah kaki di bumi Indonesia tak sampai 1 MINIT, buat u turn lepas tu balik... Ambil gambar pun tak... Ntah apa2 ntah bos aku ni... Penat jea ngusung camera ni... Bukannya ringan nak usung ke sana ke mari...

Selagi ada ongkos dalam poket ni, selagi tu la tak kan berhenti membeli... Haih...
Tapi rasa2 cam ada benda yang terlupa nak beli la...
Lama dah pikiaq... Apa yea...

Ni sebab banyak sangat makan seafood la ni... Orang kata apa peribahasa tu... Otak sotong? Eh... Otak udang ke apa ntah... Udang lagi... Kenapa tak otak badak??? Kenapa kita hanya bagi pekak sahaja dekat badak!!! pekak badak... Ini satu diskriminasi terhadap haiwan betul la... Interlok betul la... Tak adil... Jom bakar... Bakar semua... Tak puas hati bakar... Tak puas hati bakar... Padahal udang pun ada otak udang, badak pun ada pekak badak... Interlok betul...


Nota kaki: siapa yang mengaku bijak pandai, dia akan faham apa yang cuba dikarutkan oleh tukang karut di perenggan terakhir entry ini.. Yang otak udang, sila la makan cucur badak pulak lepas ni, supaya jangan cepat pekak badak... Ni petua ni...

20 ulasan :

LiErOSe~QiEmi berkata...

berani ko cakap pasal interlok.. marah dewiii kang haaaa

KUREKURE COMEL berkata...

nasib baik bukan pekak badak..oppss...hehehe...

Nasriq berkata...

eh2... pasai pa dewi nak marah pulak ni bunga... i cakap pasal udang dan badak...

Nasriq berkata...

ada lagi satu pekak... telinga lintah mina...

eh...betul ke aku ni? ke ngajo ajaran sesat ni?

Yutaka Mushimura berkata...

kiter bako jer rumah kak limah tuh..kiter bako...

hussien...kiter bako...:)

Nasriq berkata...

yea...kito bakar... abu bakar ellah... abu bakar bashir...


bakar...bakar... oh bakar...
Siapa bakar ni????

zati embong berkata...

bawak sekarung ke duit?bnyk btul shoppingnya.haha

KUREKURE COMEL berkata...

hahaha....ehhh..g sna tau jgn lupe hulur2 ckit...cecehhh...

M.a.s.u.r.i berkata...

Pasar Sarikin la...bukan selikin...wawawaw

Nasriq berkata...

a'ah jat... sekarung duit rupiah... ada nak kirim apa2 ke???

kirim salam pun ok jugak tu...

Nasriq berkata...

mina: ni nak turun terengganu lak lepas ni... jangan lupa sediakan kopok losong 3 buntil ek...

Nasriq berkata...

masuri.... opss...silap... huhu...kesilapan telah berlaku...mungkin pemberitahu tu pun tak tau sangat kot...

M.a.s.u.r.i berkata...

hahahaha....lucu la....awk salah dgr eyyyy...konon2 nya pemberitahu tu salah la...wawawa....

Nasriq berkata...

cover u baik punya...malu oooooo...

Eda berkata...

gambar udang takde ke?..adeii..tak sabar nak terbang ke sabah nak makan seafooood...hehe

Fida Ghazi berkata...

kaki bakar nih!

weh.. tshirt jangan lupa.. buat2 ilang ingatan plak dahhh!!!

ïêmå å¢klê§ berkata...

haa??
ape ni?? ape ni??
cucur udang??? cucur badak???
huhu

Nasriq berkata...

Gambar udang? nak ke? on the way la eda... tapi boleh ke ni, takut ada yang ban lagi lak kang...

Nasriq berkata...

Fida: ha!!! tu yang terlupa tadi tu... kira halal la ek fida... dah terlupa... nak buat cam ne... tadi pun i dah tolong bodekkan bos suruh beli untuk fida kek lapis india...cukup la tu ek.... jangan tamak...

Nasriq berkata...

iema... apa apakah cucur tu? baca entry yang sebelum ni... nanti faham la tu...