2011/06/17

Pilihan Orang Ramai...

Pelbagai ragam manusia...
Ada yang minat kurus...
Ada yang minat berisi...

Ada yang pandang besar...
Ada yang pandang leper...

Ada yang nilai budi...
Ada yang nilai perkerti...

Ada yang tengok harta...
Ada yang tengok berita... eh... tersilap lak...


Macam macam ragam manusia...


Yang mana kau pilih
Isi atau kulit
Kertas bungkusan yang indah
Coraknya membungkus benda
Tak kira nilainya

Yang mana berharga
Isi atau kulit
Hiasan cantik permainan mata
Budi yang baik santapan jiwa

Ada orang lihat kulit
Ada orang lihat isinya
Kulit dan isi
Memberi erti
Jikalau tahu menilainya

NotaKarut: korang pulok cam ne? pilih kulit atau pilih isi?

9 ulasan :

M a W a D D a H berkata...

pilih tulang ar..buat sup tulang pun sodap...ngeee

Yutaka Mushimura berkata...

asal hati baek budi...
kalu hati bagai duri..
pasti pencari memakan hati...
kelak nanti menyeksa diri...

Biar dipandang buruk...
Asal hati terasa sejuk....
Biar dikata orang yang kekok...
Asal dicari tidak seteruk...

kadang kala terase haus..
Manusia mana mau ditipu...
rupa nan indah umpama bonus...
Mengharap hidup kekal bersatu...

Intan bidara hamba persembahkan,
Buat Tuan TK yang sudi memberi,
Terima kasih hamba ucapkan,
Tanda ikatan kawan sendiri...

tq:) sila jawab...cak pong..cak pong.

dill berkata...

dill ingin yang berperibadi baik. tapi tipu la kalau luaran pun tak penting. apa2 pun luaran tu bonus :)

dill.

~SaL IjOu~ berkata...

kalo ditanya mana yg mau, pastinya yg baik2 aja..tp x semua yg kita mau kita dpt..jd terima apa adanya~ =)

ïêmå å¢klê§ berkata...

kulit xbaek tuk kesihatan,
banyak lemak

Mr iz berkata...

tengah headbangging ni...yea.yeeaaahhh... he he he kalau aku bikin macam buah rambai...he he he he dengan kulit dengan isi pun telan...tak pun kulit kasi bikin gulai... perrgh.... isiii dannn kullliiit... yeaaahhh...he he he

niena shopping2u berkata...

sy pilih ekor lembu, kulit nak watpe..

hehe..manusia xpenah puas ngan apa yg dia dpt

amir aizat berkata...

kulit xsedap.isi lg best,hehe

zati embong berkata...

jat nak dua2 boleh?

jat tamak sikit.

hihihihihi