Langkau ke kandungan utama

Untuk LELAKI Sahaja...

Assalamualaikum...

Orang yang membaca ni... Sihat ke?
Mesti la sihat kan...
Kalau tak sihat mana larat nak baca blog kan kan...

Pagi tadi ada staff sokongan di sini melapor diri sebagai pegawai professional dan pengurusan...
Kira macam naik pangkat la ni...(Tahniah la... Pasal lepas ni dah boleh pakai title Penolong Pengarah dah...)
Tapi bukan itu yang ingin dikarutkan ini...
Dia cerita kat aku...
Dia yang kata... Aku tak kata...

Dia kata yang lapor diri tadi...
Nisbahnya 50% Perempuan - 50% Lelaki...

Aku pun garu2 dagu yag tak gatal...
Berfikir mencongak masa depan...
Dah sama dah nisbahnya...
Bidang engineering yang lasak ni dah semakin dikuasai oleh perempuan!!!

Wahai LELAKI LELAKI budiman sekalian...
Kemanakah kamu menghilangkan diri...
Malulah jika perkerjaan yang sinonim dengan LELAKI diambil alih oleh perempuan!!!

Cukup cukup la bidang pendidikan yang dikuasai oleh perempuan...
Sehingggakan nisbah sekarang 5 orang guru perempuan bersamaan SEORANG guru LELAKI!!!
Itu pun guru lelaki tu mesti jadi guru dispilin...


Bermakna??? Tak ada maknanya...
Pasal sekarang, maklumat yang aku dapat di universiti sekarang nisbahnya dah terbalik...
Perempuan lebih ramai dari lelaki...
Jika zaman aku dulu, nisbahnya sama... Tapi sekarang, dah terbalik...Dah berat sebelah!!!

Aku tengah berfikir apa nak jadi 10 - 20 tahun akan datang...
Dunia professioanal dan pengurusan yang bakal dikuasi oleh perempuan...
Atau dalam kata lain... BOS BOS yang mengarahkan lelaki adalah perempuan...
Maknanya... LELAKI jadi kuli batak la...

Kemanakah perginya kaum sejenis aku ni menghilang...
Owh... Aku lupa...
Mereka sedang mabuk dunia...
Sedang mabuk kenikmatan dunia...
Isi minyak motor menggunkan duit yang ibubapa bagi...
Merewang merempit mengangkut anak dara orang sana sini...
Buat kecoh sana... Buat haruk sini...

Ok la... Aku malas nak tulis lagi...
Nanti kang ada ORANG MARAH AKU...


NotaKarut: Sendiri mau ingat... Sendiri mau jawab... Lu pikiaq la sendiri... Sekian...

Ulasan

khaifaiz berkata…
btl bro.. tu yg aku dpt pmbantu perempuan smpai 3 org... nk cari lelaki amatlah payah
hafiz-ahmad berkata…
apa-apa hal sekali pun lelaki bertanggungjawab dalam soal kepimpinan.Jika bos dia perempuan,bos tersebut tetap memerlukan kepimpinan dari seorang lelaki.
Asrul "iLham" Sany berkata…
bagi aku gender mana yg jadik boss pun tak kisah...

asalkan sesiapa yang ada 'kat atas' tu jangan le memandang rendah kat yang kat bawah.

lelaki dan perempuan harus respek antara satu sama lain serta wujudkan persaingan yang sihat. tak kira pangkat atau kuasa...

;D
cik azeya berkata…
mereka sedang merempit aku rasa. hahaha.

rsa kesian sangat dalam kuliah, lelaki boleh kira pakai jari berapa orang. adei
zati embong berkata…
time jat,civil laki n perempuan sama ramai.tp yg obvious lagi mechi la.still lelaki yg ramai.haha
M a W a D D a H berkata…
kelas aku dulu, 8org je pompuan, yg lain sume laki...

eh eh..ade kaitan ke ngan tajuk entry nie...haha


p/s: ntah..bnyk amek bidang lain kot laki ni....
EzayHadry berkata…
kalau kat ipta pun kalau budak engin ramai laki tetap student gurl yg bijak2...hehe dorung ni rajin dari laki
wrizuan[dot]net berkata…
dah zaman makin kiamat hihihi...nisbah pompuan melebihi lelaki....ada can tambah "cawangan"
NasQ berkata…
Khaifaiz: hati2 dengan 3 orang tu... takut yang baru diikat tu cemburu nanti...
NasQ berkata…
HafisAhmad: betul tu... lelaki memang pemimpin... tapi ada lagi ke di masa hadapan kalau yang nak memimpin di atas motor ligan sana sini...
NasQ berkata…
Asrul Ilham: mungkin tak faham... tak apa... pendapat masing2...
NasQ berkata…
Cik azeeya: lepas ni mungkin boleh dikira dengan bibir jea... hahaha...
NasQ berkata…
Jat: sekarang dah tak lagi jat... mana2 bidang pun dah equal dah...
dill berkata…
tempat keje saye ade lebih kurang 8 orang cikgu lelaki, 22 orang cikgu perempuan.

fuh.

dill.
.drakula. berkata…
mulai hari ini kita sihatkan tubuh badan kita...kita jaga 3 ke 4 orang ....rumah! kah3!
NasQ berkata…
Adah: memang ramai yang amik bidang lain pun... tu yang duduk melepak merempit sana sini tu...
NasQ berkata…
EzayHardy: Yang rajin tu aku tak pertikai la... yang aku pertikai sekarang ni, mana perginya lelaki... takkan nak buang masa dan money jea...
NasQ berkata…
wrizuan: tang tu aku setuju... hoho... kena menuntut dengan ang jem ni... dia kan banyak isi...
NasQ berkata…
Dill: hoho... maknanya nisbah aku tu tak betul ke?
NasQ berkata…
RepublicAku: hoho... satu pun tak ada lagi ni... nak jaga 3,4orang pulok...
Intan7 berkata…
org lelaki nie mls sbnrnye.. nk kata bodO tu rasanya x.. so, no komen la..hehe
NasQ berkata…
intan: tak kata bodoh pun... cuma mana menghilang?
azi nur berkata…
eh pempuan leh bace?? kehkehkehh
Unknown berkata…
uik...dah terbaca la entry ni....:P

tapi cam silap je nisbah bro tu... batch aku yang baru ni dak engineering lelaki still lagi ramai dari perempuan. tapi depend on course or major. kalau meche,aerospace, e&e, n civil stil lagi balance. cuma chemical n material & mineral resources mmg girl lagi ramai ar sbb course depa more to readings..
tp alam perkerjaan aku tak tahu la lagi.hehehe

but i agree with ur statement....^^
iem berkata…
sepatutnya dalam islam lelaki kena jadi pemimpin..
tapi kalau dah perempuan yang dapat keje 2, nk buat camner kan...
NasQ berkata…
Azinur: Dah terbaca dan terkomen sekali pun kan???
NasQ berkata…
SunaHusna: terbaca dekat mana? entry aku memang tak pernah cilok mana2 pun... idea fresh keluar daro otak aku ni...
NasQ berkata…
iema: dah terjadi... terpaksa "yes mem"... hhohoho
Unknown berkata…
uik~maksud aku lenla..kan ko cakap entry ni tok lelaki je..tapi aku dah terbaca dah jadi aku nak komen gak^^..heheeee

kena tmbah kosa kata lagila aku ni~ sori bro~heeee
NasQ berkata…
sunahusna: aku pun kena tambah kosa kata jugak ni...

Catatan popular daripada blog ini

Ucapan Hari Raya Kelakar...

Koleksi Ucapan Whatapp Hari Raya 2016...  Ketupat pulut di atas para, Hendak direbus di tepi perigi, SMS dihantar pengganti kad raya, Tanda ingatan tak luput di hati. Selamat Hari Raya Aidilfitri, Mohon maaf Zahir & Batin . Kalau dilipek sebosar kuku. Kalau dibontang sebosar alam. Kok hilang dicaghi. Kok hanyut dipinteh. Kok tonggolam disolam. Datang biarla nampak muko. Kok poei biarla nampak belakang. Jauh diimbau,dokek digamit. Seuntai salam,sojambak kato. Dogup bicagho,meghisik raso. Salam Aidilfitri Maaf Zahir & Batin “Biar hati sejernih air, jgn pula dipenuhi lumpur, kalau salah saya belum berakhir, diharap diampun dgn rasa bersyukur”.”Jika budi dipenuhi ikhlas, jgn ia disulam tuba, jika ada salah yg belum dibalas, harap diampun di hariraya”. “Biar amarah disunting senyum, ibarat pekerti disulam kasih, diharap dihalal makan dan minum, ibarat rezki yg tidak disisih”. SELAMAT HARIRAYA AIDILFITRI, MAAF ZAHIR DAN BATIN. Mä$äk £Ã¨mäñg $àmßil bdiri, Hèndäk

Anda Marah? Ni Pantun Kurang Ajar.

Jalan jalan naik basikal, Naik basikal di waktu malam, Ada otak ada akal, Jangan disimpan menjadi pekasam. Pekasam buruk di goreng orang, Bau semerbak serata alam, Tutur kata ibarat parang, Tersilap kata menikam dalam. Belakang parang diasah jangan, Tajam depan tajam belakangnya, Kurang ajar apakah hukuman, Buku lima di pipi la jawabnya.

Pantun Malam Jumaat...

Ubi kayu sedap dibuat pengat Lagi sedap kalau dimasak siti Malam Jumaat datang semangat Almaklum banyak agenda sedang menanti Sedapnya pengat ubi teringat ingat Manakan terlawan si roti jala Ambillah berkat malam Jumaat Mengerat kasih mendapat pahala Di malam hari terasa hangat Memang enak minum air kelapa Malam ni malam Jumaat Tongkat ali jangan dilupa Dah perkena tongkat ali secawan Dicecah bersama kuih bahulu Hendak berblog,berbloglah kawan, Saya bermohon tidur dahulu. NotaKarut: Nak komen? Sila pantun jua... Hahahahahaha... Sekadar gurauan di malam Jumaat... Tak ada apa agenda pun malam ni kecuali nak buat solat hajat dan zikir lebih sikit...