2011/06/30

Semurni Minyak Cap Seri Murni...

Assalamualaikum...
Salam sejahtera...
Salam pembuka bicara...

Terkesan dengan salah satu entry sahabat di alam maya ini...

Dengan niat di hati ingin perubahan...
Perubahan ke arah kebaikan...

Sebaik sahaja habis solat Isya' di surau berhampiran...
Seorang Ustaz mencapai microfon dan memulakan bicara...
Bicara yang manis...
Memuji muji Kehadrat Yang Maha Esa...

Kusyuk mendengar mukadimah yang memuji2...

Tapi tak lama...
Makin lama makin panas...
Pung pang pong ping...
Bersih la... Kerajaan kejam... bla... bla... bla....
Baju kuning la... Moh la sesama meramaikan... toink oink pig...
Baju Putih la... Tak adil... pung pang pong ping...
Tak pakai baju la... Undi hantu... isk isk isk... hantu pun mengundi ek?

Haiiihhh... Tawar hati...
Angkat kaki...
Baik aku tengok CSI... Te-Ko dia la...



NotaKarut: Aku tak hairan kalau anak muda makin menjauhi surau jika orang tua masih lagi berfikiran macam budak2... Dah menang selama 20 tahun pun tak bersih lagi... Mungkin menang cara kotor jugak kot...

10 ulasan :

dill berkata...

Masjid dan surau rumah Allah. Mengimarahkan rumah Allah mmg baik. usah le dicemari ngan anasir2 lain.

buka mata, buka minda, buka hati

dill.

ecah mashuri berkata...

tu lah jadinya bila semua benda nak dipolitikkan.!huuuuu.

taliff berkata...

Aku paling benci manusia cakap politik dalam masjid...macam Oink Oink!!

ïêmå å¢klê§ berkata...

hihi..
semngat politik pun susah gak..
sampai xkira tempat...

Mr iz berkata...

salah satu tanda tu... bila mana manusia lebih banyak berbicara hal duniawi ketika berada didalam masjid...

JARI YANG TERBARAI berkata...

itu bukan ustaz, itu perosak agama namanya... (rasa nak mencarut ku tahan jua)

♥suNa husNa♥ berkata...

huhu..
dasyat2...
tak perlu kot.
dalam masjid pun nk politik lagi..

cucu umie berkata...

aishhhh..alhamdulilah dekat masjid ayie nie tak tercemar lg...masih lagi xad ceramah politik..huhuh

zati embong berkata...

moh kita pakat dgn ustaz azhar la.bnyak ilmu bleh dapat woo.smbil makan pn leh dgr ceramah kat utube

amir aizat berkata...

ha ah ad masjid buat khutbah isu psal politik,huh