2011/10/24

1 Jari Vs 4 Jari...

Satu jari yang kau tunding...
Satu jari dituju tepat ke seseorang...
Satu jari yang menyalahkan orang lain...

Mungkin kau sendiri terlupa...
Yang kau punya empat jari...
Empat jari yang kau lipat...
Kau simpan...
Kau terlupa itu...
Empat jari yang kau simpan itu sebenarnya mengarah menuju tepat ke arah diri sendiri...

Berhentilah menunding jari...
Berhentilah menyalahkan orang lain...
Berhentilah mencari salah diri orang lain...
Fitrah manusia yang bukan maksum mumbuat kekhilafan...

Akui kekurangan diri...

NotaKarut: Lapar!

22 ulasan :

LadyBird berkata...

mcmn kalau memang terang2 "seseorang" itu salah?
adakah tetap nak menyatakan diri sendiri yang salah? huhuhu

bobiedanbad berkata...

betul, berhenti menyalahkan org. Jika org tu salah tegur, kesalahannya, tp kalau dia tak hiraukan, biarlah dia terjun dengan labu-labunya

aimi berkata...

sy stuju entry nie =P

Tea berkata...

Sebab itu kita seeloknya tunjuk jari pakai ibu jari.. So 4 jari akan ke atas dan ke bawah..

Ct Aja berkata...

saye stuju!!! len kali jgn tuding 1 jari, tunding 5 jari...hihihiiih

NOOR FATIN berkata...

betol tu!

ctk berkata...

3jari jer lah..ibu jari xdapat..hOhO

apepon, maksudmu itu mmg betul skali...suke yg menunding jari adalah orang yang pentingkan diri!

Chuu Muqhlis berkata...

setuju! so pasni kuakan semua jari !!

khaifaiz berkata...

aku pun turut lapar

bunga berkata...

betul2 tu...kena munasabah diri ni..hehe..

kakak ipar pun lapor ni..heee

Cik TeN10 berkata...

ahaa.. sblm nk tuding jari kt org lain tu tuding kt dri sdri dlu.. ye la stp manusia tak terlepas dr membuat kesilapan kan.. kdg2 kita sdri tak sedar yg kita buat silap.. so saling bertegur dan bermaafan antra satu sma lain.. kan bagus tu.. :)

RepublicAku berkata...

tu pasal selalu aku tunjuk pakai kaki jer...keh3

MamaEma berkata...

betul3x..

Yutaka Mushimura berkata...

cube tgk boss aku....semua jari senang menuju ke arah aku...bukan 4..tapi siap dengan ibu jari lagi...

woohaaaa

Wanie berkata...

nak salahkan orang kena tunjuk 5 jari lepas ni :D

cik pha berkata...

cakap kat y tuding jari tu kau ade lagi jari kaki y lebih 10 lagi..HAHHA sabr weh =)

sleeping_maniac90 berkata...

len kali kalo nk tuding jari, tuding lima2 jari ke arah org hahahaha
kalo x cukup, jari kaki pun bole..

Cik Ice berkata...

Entry yang menarik.. :)

Rain berkata...

benang yang basah jagn ditegakkan, nak tegak juga, letak kat lantai

izfanora berkata...

susah nak mencari manusia yang mengaku silap..

cucu umie berkata...

susah bro nk cri orng mgaku silp mereka ttpi kalo ad mmg bgus ah...

miratun madihah berkata...

saya sokong 100 % entry ni