2011/10/30

Pertanyaan Di Kaunter Pertanyaan...

Hai...
Rasa sengal sengal badan pulak bila lama dah tengok blog ni...
Hoho...

Rasa macam tak lengkap hidup la kan...
Yes... Selepas 3 tahun lebih berblog ini adalah kali ke3 aku ditag...
Aduyai... Maknanya... Ermmm... Tak ada maknanya! Hoho...
Nampak sangat aku ni perasan kiut dan comel sengsorang...

Budak Chu ni pun satu...
Kalau nak tanya pun, pi la kaunter pertanyaan...
Dah tentu itu tempat orang bertanya...
Tanya la apa pun... Diorang akan jawab punya...

1. Kenapa gagak tak warna biru?
Eh... Selamo ni warno gagak warno apo ek?

2. Antara Kucing dan Arnab siapa lagi comel
Apo punya bingai soklan la ni... Dah tentu den yang lagi comel! Tak perlu disangkal lagi... Betul tak? Sila angguk cepat!

3. Pukul berapa korang bangun pagi tadi?
Yang ekau sibuk tanya orang ni pehal? Ekau tu bangun pukul berapo? Dah... Jangan nak jadi pentipu... Den tau ekau bangun 10 minit lagi nak pukul 11 pagi kan kan kan? Jangan tipu la... Hoho...

4. Kenapa cicak suka tanggalkan ekor dia **apekah soalan ini -__-
Kojab! den tongah nengok national geographic ni... Tapi yag ado ni cerito pasal rimau... Tak ado pulak dio cerito pasal cicak... Ekau tukar soklan boleh tak? Kang den rasuah kau makan ceklat chokichoki boleh?

5. Siapakah orang pertama yang sampai ke bulan?
Hawa... Pasal dia manusia perempuan pertama yang datang bulan... Ekau dah datang bulan lom chuu? Eh... Soklan ni agak kuar ajar sikit lak... Hoho...

6. 89x x 6y/80z=76. z=?
Jawapannya... Mak guard yang jago kaunter pertanyaan berkelulusan SRP tu pun boleh jawab! Apo jenis soklan yang ekau tanyo kek den ni ha! Soklan budak2 tadika pun boleh jawab... Den sorah kek anak buah den jawab jo la ek...

7. Kenapa ketam x boleh ajar anak dia jalan tegak?
Kotam masak cili kering pun sodap gak ni... Tapi den paling nyampah makan kotam... Pasal nak makan punyo la susah... Sampai nak kono boda dulu baru boleh makan... Isi eh sikit nak mampus... Eh... Soklan tadi tu dah terjawab bolum?

8. Siput babi bertelur atau beranak?
Kang den mencarut kang ekau marah... Boleh tak bagi soklan lain? Tak ado ko menatang yang halal ditanyo?

9. Ada lagi berapa soalan aku kena tanya?
Pokok dek kau la... Kalau pokok dek den kang, den tak kesah bonar... Tanyo la seberapo soklan pun... Den yakin, den boleh jawab semuo eh dengan betul... Tapi lopeh ni satu soklan seploh hinggit yo... Ingat free ke? Nak kontut pun kono bayar sekarang ni tau!

10. Adakah anda pasti selipar jepun korang berasal dari jepun?
Den ponah pi jopun... Jumpa shin chan... Dio kirim salam! Dio koba, selipar dia selalu hilang... Den raso syakwasangka ekau yang curik maso dio kek sekolah tadika kan? Tadi den mintak selipar jopun den surat beranak, ado ko patut dilompang eh pulak den! Tak pasal pasal den kono pelompang jopun! Ekau nak? Sodap oooo... Raso macam makan eskrem di tepi pantai jea...

11. Kenapa bila sejuk, bulu roma akan tegak berdiri?
Dah tu? Yang ekau nampak bulu je la yang berdiri... Yang dalam tu berdiri ekau tak tau? Eh... Tetttttt!!!

Kalau ikut peraturan, den kono tag orang lain dan kono buek soklan sendiri... Tapi cam biaso... Den maleh!

NotaKarut: Ado sesiapo lagi nak bertanyo? Hoho... Tanyo la... Den tak kesah... Den tongah baik hati ni... Pasal Negeri Sembilan monang malam tadi! Horeyyyy!!!

21 ulasan :

dill berkata...

merepek. hoho

dill.

amir aizat berkata...

hahahahh like la!

~SaL IjOu~ berkata...

haha..terbaek nye jwpn!~ ;p

Tukang Karut berkata...

@dill kerepek ubi memang sedap kan dill... nak nak kalau dapat makan waktu petang yang aman damai...

Tukang Karut berkata...

@amir aizat ha! Apo tunggu laei... Pi la tokan punat like pesbok tu...

Tukang Karut berkata...

@~SaL IjOu~ cikgu... agak2 berapa ek dapat markah ni? semuo betul kan?

~SaL IjOu~ berkata...

yeh yeh..full mark!~ haha
k lah, mau sambung study..hehe~ ;p

Ct Aja berkata...

hahahhaha..ape py jwapan ni TK..hahahha

lieynanilaz berkata...

jawapan sengal!!...haha.

cik pha berkata...

eh nogori monang eh..? aku tak tengok TB bola weh,kalu monang aku suko!

Wanie berkata...

hohoho..sabo jo lo jawapon dio..

Wanie berkata...

hohoho..sabo jo lo jawapon dio..

Lea Isnawi berkata...

jawapan yg last tu sengal

muahahahaha

Chuu Muqhlis berkata...

nak tergolek den bace jawapan ekao nih, tercabar sanubari aku sbgai org yang menulis soklan., ape2 pon ekao mmg sempoi sebab sudi jawab soklan yang den patot tnye kat kaunter petanyaan LOL.

jawapan last tu mmg nk kne DUSHh!
ngaaa XD

**bulu roma gerdiri tegak sebab nk memerangkap haba weyhh >.<
(bg jwpn siap2) :P

aimi berkata...

org dh bg jwb je lh =P

ILA HonEyBuNNy berkata...

hahaha ko neh TK...

memang mengarut...hehehheh

ctk berkata...

hahahaha,...ekau ni xmenjawab sOklan langsung...hahahah


ambOi..abih kuar N9 diaa.... berpOnar2 bijik matO den nak bace

ctk berkata...

hahahaha,...ekau ni xmenjawab sOklan langsung...hahahah


ambOi..abih kuar N9 diaa.... berpOnar2 bijik matO den nak bace

Ym.Bundle [Blog.Sampah] berkata...

hahahahaha..aku pon pening nak jawab ni..datang buat rujukan dulu..

MamaEma berkata...

kalau cikgu bg markah..sah2 gagal..heheh

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty berkata...

har har..jawapan ekau mcm profesor serba tau (majalah gila-gila)