2011/03/29

Sembab...

ohayō gozaimasu
ṣabāḥ al-ḫair
zǎoshàng hǎo
buongiorno
buenos días
guten morgen
selamat pagi
good morning


beberapa patah perkataan...
maksud yang sama walaupun bunyinya jauh sekali nak sama...

selamat pagi semua...
semoga hari ini dimulakan dengan penuh senyuman...
semoga hari ini diakhiri dengan senyuman juga...

moh kita ke ladang.... eh... moh kita pergi kerja la...
kerja kerja dan kerja...
Ikhlaskan hati...
kerja dengan mata sembab tak cukup tidur...
tidur malam ku diganggu...
diganggu mahluk yang sering mengganggu...

nota karut: beberapa kali menguap... tetiba teringat nasi lemak lauk rendang kerang... ermmm...yummmmyyy.... ada orang di Lahad Datu tau mana nak dapat nasi lemak yang sedap?

20 ulasan :

zati embong berkata...

tkg karut,pg2 da fikir psal makan.haha

morning!!

M a W a D D a H berkata...

aduhhh...buat aku terliur je ingatkan nasi lemak...

kerja..kerja...kerja...bagus2...hehe

Nasriq berkata...

huhu... ala... jat telah mengantoikan aku denga makanan memang tak boleh dipishkan ibarat lagu dan irama, ibarat aur dengan tebing, isi dengan kuku, kentut dengan bau busuk... eh... tetiba lak...

Nasriq berkata...

mawaddah: selagi belum tutup mata, kerja kerja kerja...

KUREKURE COMEL berkata...

perhhhh..patut lah.....

sila cont ayat ye..hahaha

Nasriq berkata...

Huhu... tau dah... tak perlu nak sambung ayat mina tu...

Surie berkata...

Now ada kt Lahad Datu ke?

Aik, kate xnk nguap dh pasni..If menguap, sila menguap dengan sopan ye!

bunga berkata...

aduh..tiba2 ingat nak makan nasi lemak..

Mr iz berkata...

selamt pagi.. moga selamat semuanye...
he he .. patut la tuan kudanye mengandung ... he he he... best gak tu...he he he.... nasi lemak rendang kerang... baik punya ni... he he he

lalink7 berkata...

mata sembab cantek xpe..hehhe =))

Nasriq berkata...

Huhu... surie... aku ni orang nomad... asyik berpindah randah jea... sekarang live from felda sahabat...

Dah seminggu duk bertapa di sabah ni...

Nasriq berkata...

Bunga: dapat tak nasi lemak? Meh datang sini, aku belanja...

Nasriq berkata...

Iz: mengandung tak beranak pung....

Nasriq berkata...

Lalink: cantek? Aduyai.... aku kwna pakai gaun dan maskara termasuk gincu la lepas ni... ada sesiapa nak tolong ajar pakai menatang tu semua ke?

khaifaiz berkata...

Bru sempat ke sini.. Mata sembab itu hot der..

Nasriq berkata...

hot market ke?

yang tu aku tau la... kedai yang jual barang2 murah dekat PAS Shah alam...

Piah Becok berkata...

oh. baru semalam makan nasik lemak. hesty yang masak... aaaaaaa, lapa.



p/s: saye tag kamu

Aretikz berkata...

Ni kes ngantuk.. konfom.. haha.. nasi lemak? kalau coto makasar leh aku rekemenkan.. haha..

Entri Lelatest
Great Teacher Aretikz 7

Nasriq berkata...

kat sini mana nak cari nasi lemak yang sedap... semuanya biasa jea... ke aku yang cerewet?

Nasriq berkata...

coto makasar tu dekat mana?