2011/03/28

Soalan yang rasa nak jawab dengan penampar jea V4...

u... I pelik la u...

Semalam i tengok berita cerita yang sama...
Hari ni, pun cerita yang sama jea u...
I berani kerat jari, esok pun akan keluar cerita yang sama jugak...

I pun pelik sangat la u...
Kenapa la depa depa puak suku sakat ni suka sangat bergaduh...
Sanggup berebut, berbalah sesama sendiri...
Sanggup berkerat rotan berpatah arang...

Semuanya kerana satu perkara jea...
Ape diorang tak mampu ke u?
Bukannya mahal sangat pun menatang tu...
I tengok berlambak lambak jea jual kat Giant, Ikea...

Nak yang macam mana... Semua ada...
Bentuk segitiga, petak, lonjong, silap silap bulat pun ada u...
Ada yang kayu...
Ada yang dibuat dari plastik...
Ada tu, bahan asasnya batu pun ada u...

Dema semua tu bergaduh hanya kerana sebuah KERUSI?
Kalau diorang nak sangat, i boleh la sewakan kerusi i tu...
Nak bagi free pun boleh...

u... u... kenapa u lari...
Salah ke pertanyaan i?



nota karut: bosan melihat keletah manusia berebut kerusi...
hanya pandai berebut, tapi tak pandai menggalas tanggungjawab yang patut dipikul...

Soalan yang rasa nak jawab dengan penampar jea V1, V2, & V3

14 ulasan :

mary ann ;) berkata...

betoi betoi...dah mng pastu keja tak buat pon.. ;)

Nasriq berkata...

huhu... tak cakap cam tu yea... mary ann yang cakap...

zati embong berkata...

mendalam maksud 2

meh jat hntr ke berita tv 3,mintak diorg bacakan.hihi

adatlah dunia,dulu skrg ms dpan,cmni la jugak.

Nasriq berkata...

huhu... dalam mana maksud nya tu jat?
aku buat cetek je ni... tak la dalam sangat...

KUREKURE COMEL berkata...

time berebut kerusi tu..ada pasang lagu tak.....


waahhh....teringat kenangan main rebut2 kerusi...hahaha....


permainan happening tu....xbest ke?
hehehehe....


tp kalau org tue berebut kerusi..hodoh ngat...

Nasriq berkata...

eh.. aah kan... lupa pulak... permainan tu... bagus2...


mina... mana pantaun nya... penat dah tunggu ni...

KUREKURE COMEL berkata...

sabau ler....tgk pg esok..sure ada...
penat tau perah otak...

Nasriq berkata...

huhu... nak tutup dah ni... esok lusa nak beli hadiah dah...

Mr iz berkata...

diaorang ni jarang main rebut kerusi kot... pasal tu lah agaknye...he he he...biasa la nasriq manusia memang suka berebut....he he he

Nasriq berkata...

huhu... kali ni iz tak payah nak rebut dengan sesiapa sebab hanya iz jea yang berani jawab pantun tu...huhu

intan suraya berkata...

hmmm.. kalo x rebut x meriah pulak.. wrtwn pn xde isu citer nanti.. xleh pulak cri mkn utk anak bini.. jd adatlah tu.. rebut2 kerusi..:)

khaifaiz berkata...

Memimpin orang sgt sukar.. Memenuhi kehendak orang lagi la sukar. Ada 1001 kerenah yg perlu dipenuhi dan diambil berat..

Kesimpulannya, yg negatif tetap negatif.. Yg positif tetap dianggap negatif..

Nasriq berkata...

intan suraya: huhu... ta nak rebut kerusi sama2 ke? tak payah kerja penat2, setahun dua confirm dapat gelaran dato'...

Nasriq berkata...

huhu... khaifaiz ada cita2 nak jadi YB ni...